Гроші на сонце: Варіанти фінансування сонячних електростанцій для бізнесу

  • Сергій Петрович Саяпін
  • Бізнес-планування
  • 24.10.25

Український бізнес дедалі активніше звертає увагу на сонячну енергетику. Причини очевидні: зростання тарифів на електроенергію, ризики перебоїв із постачанням та прагнення до енергонезалежності. Але, попри очевидні переваги, ключовим питанням для більшості підприємств лишається фінансування.

Які інструменти сьогодні доступні бізнесу та які їхні переваги та ризики?

Чому бізнес інвестує в сонячні електростанції

Мотивація компаній умовно поділяється на дві групи:

1. Станції для власного споживання. Бізнеси прагнуть скоротити витрати на електроенергію, яка постійно дорожчає, та зробити виробництво більш прогнозованим.

2. Станції з можливістю продажу електроенергії. Це здебільшого проєкти з системами накопичення (АКБ), що дозволяють продавати електроенергію на ринку "на добу наперед" (РДН). Модель працює завдяки різниці в цінах протягом доби, що дає змогу отримувати додатковий прибуток.

Термін окупності залежить від моделі та складності проєкту:

СЕС для власного споживання від 2 до 3 років,

СЕС із продажем на ринку та накопиченням – від 3,5 до 7 років.

Далі про ключові фінансові показники для оцінки СЕС, фінансові інструменти для розвитку сонячної енергетики та чому інвестиції в сонячні електростанції – це стратегічний крок безпосередньо в публікації